ZÁŘÍ 2004   |   ŘÍJEN 2004   |   LISTOPAD 2004   |   PROSINEC 2004   |   LEDEN 2005   |

ÚNOR 2005   |   BŘEZEN 2005   |   DUBEN 2005   |   KVĚTEN 2005   |   ČERVEN 2005   |

ZÁŘÍ 2005   |   ŘÍJEN 2005   |   LISTOPAD 2005   |   PROSINEC 2005   |   LEDEN 2006   |

ÚNOR 2006   |   BŘEZEN 2006   |   DUBEN 2006   |   KVĚTEN 2006   |   ČERVEN 2006   |

ZÁŘÍ 2006   |   ŘÍJEN 2006   |   LISTOPAD 2006   |   PROSINEC 2006   |   LEDEN 2007   |

ÚNOR 2007   |   BŘEZEN 2007   |   DUBEN 2007   |   KVĚTEN 2007   |   ČERVEN 2007   |

SRPEN, ZÁŘÍ 2007   |   ŘÍJEN 2007   |   LISTOPAD 2007   |   PROSINEC 2007   |

LEDEN 2008   |   ÚNOR 2008   |   BŘEZEN 2008   |   DUBEN 2008   |   KVĚTEN 2008   |

ČERVEN 2008
28. 6. 2008
PROJEKT ŠVÉDSKO

Pepa Mezník v průběhu letních prázdnin doplní WEB O PROJEKTU ŠVÉDSKO.

27. 6. 2008
VYSVĚDČENÍ
V pátek 27. června obdrželi studenti školy svá vysvědčení, nejlepší studenti školy byli oceněni na kláštereckém zámku.

ředitelství školy
26. 6. 2008
SPORTOVNÍ DEN V AQUAPARKU
Ve středu 25. června 2008 se studenti a pedagogický sbor školy sešli v kláštereckém aquaparku již k 8. ročníku sportovního klání "O pohár ředitele školy". Soutěžilo se v plavání, volejbalu, fotbalu, basketbalu, přehazované, nově byl zařazen petanque a mimo soutěž stolní tenis. Vyhlášení výsledků proběhlo ve čtvrtek, vítězi se stala třída kvinta.

24. 6. 2008
PROJEKT 2. G
Od 17. 6. 2008 do 19. 6. 2008 se třída 2.G zúčastnila třídního výletu spojeného s projektem „Voda a život Jesenické přehrady“. Pomocí bioindikátorů jsme zjišťovali kvalitu vody, pozorovali jsme život kolem Jesenické přehrady a prošli jsme 13 km dlouhou naučnou stezku. Výsledky projektu budou prezentovány na panelech ve vestibulu školy a byli zhotoveny i zajímavé prezentace. Všichni jsme zdárně absolvovali tuto akci a těšíme se na další...

Za 2.G Ondřej Novotný
20. 6. 2008
PROJEKT HARRACHOV - 16. - 18. 6. 2008
Pondělí 16. 6. – příjezd
Sraz u vlakového nádraží byl v 6.15. V 6.30 jsme vyráželi vlakem směr Harrachov. Se čtyřmi přestupy a jednou výlukou jsme ve 13 hodin dorazili na harrachovské nádraží. Cestování ale neskončilo, museli jsme jít ještě 3 km do kempu Jiskra. Hned jak jsme se zabydleli, šli jsme na prohlídku horského městečka. Kromě procházky už nemělo pondělí žádnou náplň, důvodem bylo špatné deštivé počasí.

Úterý 17. 6. – Mumlavské vodopády a sklárna
Den začal pěší túrou k Mumlavským vodopádům, které se nachází v Krkonošském Národním Parku. Zpátky jsme šli na oběd do zdejšího minipivovaru Novosad a SYN, kde jsme měli výbornou frankfurtskou polévku a špagety. Po obědě jsme navštívili druhou nejstarší sklárnu v Čechách. Sklárna byla založena před rokem 1712 a je tedy stará 296 let. Měli jsme možnost podívat se do sklářských pecí a vůbec na celou výrobu. Pak jsme ale neměli čas na odpočinek, protože se rovnou šlo na bobovou dráhu. Jedna jízda stála 60 Kč. Naplněni novými zážitky jsme se vrátili zpátky do kempu, kde jsme si konečně mohli dopřát odpočinek. Avšak ne na dlouho – o něco později jsme se vyrazili podívat na malé děti při skoku na lyžích. Skákali z menších můstků, které měřili cca 40 m. Závodníkům bylo 6-11 let. Obdivovali jsme, jakou odvahu na svůj věk mají. Měli jsme totiž i možnost vylézt na můstky. Zatímco jsme fandili, vyhládlo nám, a tak jsme si jako večeři dali pizzu ve zdejší pizzerii. Tím skončil dnešní den (to však platí jen pro naší paní učitelku).

Středa 18. 6. – Lanové centrum, buřtíky
Tentokrát jsme nemuseli nijak zvlášť brzy vstávat. Čekal nás pouze oběd a lanové centrum s táborákem. V našich chatkách jsme se připravovali na dlouhý a náročný den. K obědu v minipivovaru Novosad a SYN nám uvařili bramboračku, svíčkovou nebo rajskou omáčku s knedlíky. Hned potom jsme se vydali na cestu lesem kolem golfového hřiště do lanového centra Proud. Naši instruktoři Twiggy, Michal a Roman nás provedli rozcvičkou a poučením. A zábava začala. Náš program trval 3,5 hodiny, kdy se všichni vyřádili na různých překážkách, které byly od čtyř do dvanácti metrů vysoké. Za odměnu jsme se mohli svézt po lanovce, vedoucí z dvanáctimetrové věže Challenge Tower.
A pak hurá k ohýnku, kde si každý upekl buřta. Unavení jsme se vraceli zpátky a čekali jsme, že půjdeme znovu tou dlouhou cestou. Naštěstí nám ale jel autobus. Plán na dnešní den opět skončil. My jsme ale ovšem neskončili – všichni šli spát až ve čtvrtek ráno…

Čtvrtek 19. 6. – návrat domů
Dnes jsme museli vstávat docela brzy, protože se muselo sbalit a uklidit. Vznikla panika a místo dobré nálady přišel smutek z konce našeho výletu. V 11.00 h jsme šli na náš poslední oběd – řízek s bramborovou kaší. Dlouhou cestou do kopce lesem jsme se dostali na nádraží a chvilku jsme čekali na vlak. Vlak byl velice ale velice divný, jelikož v tunelu všechno zhaslo, brzdy kvílely a my se báli, že nás někdo přepadl. Ale nesmějte se, to je vážná věc! Na cestě byli všichni unavení. Kdo by nebyl po těch mnoha přestupech a výlukách v takovém horku. Na Libereckém nádraží jsme museli čekat 1h 40min. Z Liberce jsme jeli do Ústí nad Labem. Bohužel jsme měli zpoždění a náš vlak nám ujel. Museli jsme tedy jet jiným. Když jsme dorazili do Klášterce, zazpívali jsme si společně ve vlaku poslední písničku. Prý nebylo slyšet nic jiného než náš zpěv. Ani vlak. Náš výlet tedy skončil a my jen s hezkými vzpomínkami odcházeli s rodiči domů. Na tento výlet nikdy nezapomeneme.
Šindelářová A., Duongová U., Beránková M. (tercie)
20. 6. 2008
MLADÁ PÍSEŇ 2008
V pátek 20. 6. 2008 se v chomutovském atrium SKKS uskutečnil 18. ročník pěvecké soutěže Mladá píseň. Jednalo se o soutěž interpretů populárních písní. Zúčastnit se mohli zpěváci z okresu Chomutov, Most a Louny. Věková hranice byla od 14 do 26 let a jako každý rok se jednalo pouze o jednu kategorii, nikoliv o rozdělení, jak už to v mnoha soutěžích bývá. Nás soutěžících se sešlo 25. Každý rok je také tradicí, že přijme pozvání nějaký host. Tentokrát navštívil Chomutov Martin Maxa.

V 17.00 hodin, kdy byl každý soutěžící připravený na své vystoupení a publikum usazeno, mohla soutěž odstartovat. Před zahájením jsme si museli vylosovat lísteček s číslem pořadí.

Já jsem si vylosovala číslo 6. Stalo se, že někdo se nedostavil, a tak šla na řadu čtvrtá. Když jsem dorazila na jeviště, čekalo mně nepříjemné překvapení. Pan zvukař řekl, že nemá mojí píseň. Zapomněla jsem CD s podkladem doma. Ihned jsem se sebrala a společně s mým tátou jsme jeli do Klášterce pro podklad. Když jsme dorazili i s CD zpět do Chomutova, předala jsem ho zvukaři. Ten mi bohužel řekl, že musím být poslední. Tak jsem čekala zhruba půl hodiny než přijdu na řadu. Mezi tím se vystřídali opravdu dobrý zpěváci a to mi ubíralo na sebevědomí. Když jsme konečně šla zpívat, měla jsem ještě malý proslov. Publiku jsem řekla, že se omlouvám za ten trapas co se mi stal, ale hlavně, že tu nejsem proto abych vyhrála, ale proto abych si zazpívala a svým zpěvem udělala lidem radost. Po malém potlesku jsem zpustila píseň Don´t speak od No doubt, kterou, jak jistě mnozí víte, jsem zpívala také na Vánoční akademii naší školy. Po písni jsme sklidila potlesk hlavně od mé hmotné podpory. Rodina a kamarádi, co se na mně přijeli podívat mi dodali kuráž abych se nebála. Mezi tím se porota, ve které byl mimochodem i Martin Maxa, ředitel konzervatoře v Teplicích a další zkušení hudebníci, odebrala do kanceláře, aby mohla rozhodnout o umístění. Naneštěstí se jim rozbila tiskárna, a tak jsme museli všichni čekat hodinu než se diplomy vytisknou. Mezi volným programem zahrál pár svých písní host Martin Maxa.

Po dlouhém čekání přišlo na řadu slavnostní vyhlášení. Jako první se rozdávali diplomy za účast a ceny za interpretaci. Poté se dala Cena diváka. Nutno dodat, že při zaplacení vstupného dostal každý člověk hlasovací lístek, na který měl napsat jméno soutěžícího, který se mu nejvíce líbil. Vyhrála jsem to já, dokonce jednoznačně. Byla jsem za to moc ráda, protože je příjemné vědět, že se lidem líbíte. Pak bylo vyhlášeno umístění. Tehdy se mi začali klepat kolena, ale když paní Čermáková, která umístění vyhlašovala řekla, že třetí místo získává už po druhé Monika Beránková, tak jsem se rozběhla a s rozzářeným úsměvem přebrala druhou cenu. Dostala jsem dva velké hliněné džbány a dvě růže. Těch cen si moc vážím, protože jako jediná jsem si je odnesla dvě a navíc jsme na Mladé písni byla nejmladší a poprvé. Je to pro mě opravdu velký úspěch a podíl na tom má také moje rodina a přátelé. Děkuji vám.
Monika Beránková (tercie)
19. 6. 2008
EUROCENTRUM KARLOVY VARY
Pro studenty septimy byla v Eurocentru v Karlových Varech připravena přednáška o EU
Ing. Pešoutová, Mgr. Švajcrová
19. 6. 2008
BESEDA
Studenti vybraných tříd se zúčastnili besedy s cestovatelem a fotografem Jiřím Kolbabou v KD v Klášterci nad Ohří.

Více fotografií najdete na webu Kláštereckých novin

Mgr. Živnůstka
12. 6. 2008
MEZINÁRODNÍ ZKOUŠKY Z NJ
Certifikát Fit in Deutsch 1, 2
Mgr. Sadílková, Mgr. Bernardová
ABSOLVENTI ZUŠ
Mnozí ze studentů naší školy navštěvují svém volném čase různé obory ZUŠ. Ti, kteří letos ukončili první nebo druhý cyklus zvoleného oboru na klášterecké ZUŠ se v průběhu června představili veřejnosti na svých absolventských koncertech, výstavách či tanečních vystoupeních. II. stupeň absolvovali Aleš Poláček (klavír), Bára Vajdečková a Pavlína Lukešová (výtvarný obor), první stupeň ukončili Martin Kovář (kytara, zobcová flétna), Markéta Lálová (kytara), Anna Voláková a Denisa Hůďová (obě taneční obor), Hana Platilová a Soňa Kolaříková (obě klavír).
9. - 13. 6. 2008
PROJEKTOVÝ TÝDEN
V pondělí dne 9. 6. 2008 se sešla naše třída na nádraží v Klášterci, abychom se vydali na náš projektový týden do Českého ráje. Naším cílem bylo poznat kraj v okolí Českého ráje. V plánu bylo dorazit ještě toho dne do Sedmihorek. Po cestě se sice dostavily určité komplikace v podobě výluk a mnoha přestupů, ale pod úžasným vedením "naší královny a místo královny" (třídní učitelky Lenky Pešoutové a paní učitelky Pavlíny Řízkové) jsme všechny překážky zdolali a úspešně se dostali do kempu.
Ti z nás, kteří byli méně unavení, než ti druzí, se šli podívat ještě téhož na zámek Hrubá skála a osvěžit se douškem kofoly.

Druhý den, protože nám přálo počasí, jsme se společně vypravili na zámek Sychrov. Zde jsme si vyposlechli vše o historii tohoto místa, kde se natáčely pohádky Nesmrtelná teta a Nejkrásnější hádanka. Dále jsme měli možnost prohlédnout si zblízka některé z dravců žijících na našem území a vidět je také při letu. Poté jsme navštívili akvárium se sladkovodními rybami.
Ve středu se poněkud ochladilo, ale nám to nevadilo, protože jsme měli naplánovaný pěší výlet na hrad Valdštejn. Cesta sice byla stále do kopce, ale otevíral se před námi krásný výhled do krajiny, takže jsme to překousli a kochali se pohledem.
Po zdolání hradu jsem se rozhodli jít podívat do skalního města, kde jsou vytesány do skal obrazy (Dalimil, Libuše, T.G. Masaryk, český voják, lev, muflon, varhany, amorek, atd.) Když jsme se vrátili do kempu, museli jsme si sice léčit rozbolavělé nohy a jiné rány po těle, které jsme cestou utrpěli, ale výlet za to stál.

Čtvrtek byl spíše odpočinkový. V jičínském muzeu jsme se vydali po stopách historie tohoto kraje. Prohlédli jsme si nálezy z vykopávek, dochované historické předměty denní potřeby, dobové oděvy, hračky, divadelní loutky a zahráli jsme si i vlastní divadlo.
V pátek jsme brzy vstávali, abychom si stihli zabalit a v klidu dojít na vlak. Vše probíhalo podle plánu a po pěti hodinách cesty jsme dorazili do našich domovů. V průběhu cesty se všichni těšili na dobrou domácí stravu.
Klášterečtí maturanti, o. s. děkují za finanční spoluúčast na tomto projektu Severočeským dolům, a. s.

logo Severočeských dolů

za 3.S Jana Gruberová
9. 6. 2008
EXKURZE
Dne 9. 6. 2008 se studenti tříd kvinta, 2. G a sexta zúčastnili exkurze do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Studenti nejprve shlédli 15 minutový instruktážní film o chodu Poslanecké sněmovny a legislativním procesu. Poté měli možnost projít prostorami Poslanecké sněmovny, nahlédnout do zákulisí jednacích sálů a z galerie si prohlédnout hlavní jednací sál Poslanecké sněmovny.
Ing. Jana Rauscherová
9. 6. 2008
STÁVKA
Ke stávce ve školství, která proběhla v pondělí 9. června, se připojila část pedagogů naší školy.
Nestávkující zaměstnanci zajišťovali nezbytně nutný provoz školy. Pro studenty školy byl na pondělí připraven zvláštní rozvrh, školní jídelna byla v normálním provozu.
Důvody stávky jsou objasněny v dopise předsedy Českomoravského odborového svazu pracovníků školství rodičům.
ředitelství školy
7. 6. 2008
ŠVÉDSKO - PROJEKTOVÝ TÝDEN
Ze Švédska se v pořádku vrátila početná skupina studentů, kteří se účastnili projektového týdne ŠVÉDSKO 2008. Projekt se uskutečnil v termínu 30. 5. – 7. 6. 2008 a pořádalo jej občanské sdružení Klášterečtí maturanti ve spolupráci s CK SCANDIA – CZECH TOUR.
Pepa Mezník (septima) připravil webové stránky o tomto projektu, které postupně doplní.
V případě zájmu, uspořádáme besedu pro ostatní studenty.
RNDr. Ivana Peteriová
5. 6. 2008
TŘÍDĚNÍ ODPADŮ
Všichni moc dobře víme, jak je na tom naše zvláštní planeta, na které žijeme. Víme určitě, že není v nejlepším stavu, a tak třída tercie zahajuje na naší škole projekt pod názvem ,,…třídit je tak snadné ’’. Po celé škole budou rozmístěny zvláštní krabice s názvem daného odpadu. Třídit budeme plasty, víčka, papír a plechovky. Pokud můžeme alespoň trochu pomoci naší zvláštní planetě, nevidíme důvod, proč bychom neměli společně začít dělat něco správného. Pomůžeme tím naší planetě, sobě a ještě bychom z toho měli mít dobrý pocit. Tak pojďte s námi do toho!!! Vždyť třídit je tak snadné….!!!!
tercie
5. 6. 2008
PŘEDNÁŠKA
Dne 5. 6. jsme se zúčastnili přednášky "Handicapované dítě v rodině" vedené pí. Čapkovou. Paní Čapková nám vyprávěla příběh své dcery, která následkem prodělané meningitidy zůstala tělesně i psychicky postižená. Dozvěděli jsme se čím rodina procházela vzhledem ke svému sociálnímu okolí i to k jakým problémům docházelo v rodině samotné. Uvědomili jsme si, že péče o postiženého člověka není vůbec snadná, protože se o něj musíte starat 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Všechny nás tento dojemný příběh zaujal a byl pro nás přínosem.