PROJEKTY REALIZOVANÉ VE ŠKOLNÍM ORCE 2005 - 2006
Ve školním roce 2005 - 2006 se účastnili studenti GSOŠ dvou dlouhodobých projektů a několika krátkodobých projektů.
Studenti SOŠ se účastnili celoročního projektu SRDCE NA DLANI. Studenti gymnázia se účastnili tříletého mezinárodního projektu SOCRATES nebo akcí, které se v rámci tohoto projektu konají. Podrobnější informace o obou projektech níže.
SRDCE NA DLANI - CELOROČNÍ STUDENTSKÝ PROJEKT SOŠ
Pro školní rok 2005 – 2006 byla vypracována koncepce studentského projektu se zapojením všech ročníků SOŠ.
Projekt je zaměřen na zvyšování sociálního cítění studentů. Jeho náplní je příprava a realizace různorodě zaměřených akcí pro vybrané sociální skupiny obyvatelstva. Studenti se na přípravě konkrétních akcí i na jejich realizaci přímo účastní, např. výrobou dárků, přípravou programu, zajištěním kulturního vystoupení, organizací akce apod.
Studenti si pro svůj projekt zvolili hlasováním název SRDCE NA DLANI. Logo projektu navrhovali studenti 1.S a 2.S pod vedením Mgr. Pavla Horáka. Byl vybrán návrh studentky 2.S Lenky Benešové.
Vedoucí projektu: Mgr. Olga Vydrová
Pedagogický patronát nad jednotlivými akcemi zajišťují: Mgr. Martina Abiadová, Jana Balejová Dis, Michaela Dlouhá, Mgr. Eva Sadílková, Ing. Lenka Vondrašová, Mgr. Olga Vydrová
Dárky pro jednotlivé akce připravila 4.S v rámci předmětu pedagogika volného času.
USKUTEČNĚNÉ AKCE V RÁMCI PROJEKTU SRDCE NA DLANI

6. 12. 2005
Vánoční zpívání
První z nich - Vánoční zpívání - proběhla 6. 12. 2005 od 9.30 v Domově důchodců v Klášterci nad Ohří. Studenti 1. S a 2. S pod vedením p. učitelky M. Dlouhé připravili a secvičili pásmo vánočních koled, známých lidových písní i nejznámějších dechovek, se kterými potěšili zdejší seniory. Na závěr rozdali obyvatelům domova drobné vánoční dárky, které vyrobili studenti 4. S pod vedením Mgr. O. Vydrové.


9. 12. 2005
Mikulášská nadílka
V pátek 9. 12. 2005 proběhla Mikulášská nadílka ve Zvláštní škole v Klášterci nad Ohří. Mikuláše s čerty sehráli studenti 3. S, kteří si pro děti připravili také různé soutěže a hry. Vedoucí akce je Mgr. Eva Sadílková. Dárky zhotovili studenti 4. S v rámci hodin pedagogiky volného času. Další drobné ceny pro vítěze soutěží zajišťují studenti 3. S.

Ing. Lenka Vondrašová
22. 3. 2006
Návštěva ÚSP v Kadani
Ve středu 22. března 2006 jsme s naší třídou 1.S a s doprovodem paní učitelky M. Abiadové a L. Vondrašové navštívili ÚSP v Kadani. Hned po příchodu jsme byli informováni vedoucí tohoto zařízení, že tento ústav je rozdělen do dvou budov, kdy na první budově jsou umístěni spíše mladší a schopnější klienti, zatímco na druhé budově převažují starší imobilní klienti. Poté nás vedoucí provedla po celé první budově, která je po nedávné rekonstrukci bezbariérová. Všichni jsme byli zpočátku trochu nervózní, nevěděli jsme na co máme být připraveni a jak se máme chovat, protože většina z nás v minulosti neměla zkušenosti s mentálně postiženými lidmi. Ale jakmile nás všechny začala objímat a pusinkovat malá šestiletá holčička (nejmladší klientka ústavu), tak z nás všechno opadlo a už jsme se těšili až se pustíme s dětmi do práce a začneme společně malovat logo školního projektu Srdce na dlani. Byli jsme moc rádi, když jsme viděli, jak se s chutí zapojují a jsou nadšeni z naší návštěvy. Všichni jsme odešli s dobrým pocitem u srdce a určitě i s pozměněným názorem na věc.
Šárka Žižková, I.S


Celá třída jsme se setkali v Kadani. Poté co jsme došli k prvnímu ústavu, který se jmenuje „Brouček“, rozdělili jsme se na dvě skupiny. Naše druhá skupina vyrazila do druhého ústavu „Beruška“. A celou cestu do ústavu jsme přemýšleli jak to tam asi bude, jak budeme reagovat a jak se zachováme v případě nějakých obtíží. Děvčata měly strach z toho, jaké bude prostředí a jak budou reagovat na děti s vážnějším postižením. Všechny obavy vzrostly ještě víc, když jsme stáli před budovou. Ale i ty nejhorší obavy byly zbytečné. V ústavu to krásně vonělo a byl skvěle vybaven. Stěny byly krásně ozdobeny obrázky, které vlastnoručně vyrobily děti v ústavu. Postupně za doprovodu hlavní sestry jsme procházeli ústavem.V horním patře byli převážně „ležáci“ a ve druhé polovině patra byly děti, které ležely v postýlkách a byly právě po snídaně, byly celkem zamlklé a my pořádně nevěděli co máme dělat. Když jsme sešli dolů do 1. patra, věděli jsme, že přinášíme radost. Děti byly nadšené a dost jsme se nasmáli, pak jsme rozdali nějaké dárky a sladkosti a museli se rozloučit. Vyrazili jsme do ústavu Brouček, kde jsme pracovali již jako celá třída na projektu „Srdce an dlani“. Poté jsme udělali pár fotek na památku a rozloučili jsme se. Byl to skvělý zážitek a každý, kdo tyto lidi pozná bude mít na ně jiný názor. Každý člověk má v sobě něco krásného a i tito lidé si zaslouží být milováni.
Jiří Mahlej, 1. S
studenti I. S
25. 4. 2006
JARNÍ PROCHÁZKA
V rámci projektu Srdce na dlani připravili studenti 2. S další akci, tentokrát pro obyvatele Domu s pečovatelskou službou v Kadani. Dne 25. 4. 2006 společně vyrazili na jarní procházku historií města. Pomalu došli z kadaňského hradu, přes náměstí, po pěší zóně, přes městský park až do Františkánského kláštera. Cestou učinili několik zastavení u vybraných historických zajímavostí města. Na závěr rozdaly studentky babičkám a dědečkům drobné dárky vyrobené třídou 4. S.


Vážení,
chtěla bych poděkovat Vašim studentkám a jejich odbornému dozoru paní Vydrové. Dne 25. dubna uspořádaly pro naše seniory jarní procházku historií Kadaně. Povyprávěly jim o dějinách vzniku Kadaně, doprovázely je po historických památkách. Je velmi příjemné, že v dnešní době dokážou vznikat vztahy mezi seniory a mládeží. Pro všechny to bylo určitě plodné, probíhaly debaty a naši senioři se mnohdy i blýskli jinou informací než si nastudovaly studentky. Určitě se zrodila nová přátelství, svědčí o tom vyměněné telefony a pozvání do domácnosti našich obyvatel. Studentky tomuto projektu věnovaly určitě hodně času a všechny si nás získaly vlastnoručně vyrobenou pozvánkou, která pro nás představovala malé umělecké dílo. Všichni ji máme vystavenou! Za obyvatele kadaňských pečovatelských domů přeji studentkám hodně úspěchů a zdařilých akcí.

Jitka Polednová
Vedoucí pečovatelské služby Kadaň

Mgr. Olga Vydrová
MEZINÁRODNÍ PROJEKT SOCRATES - III. rok projektu
V rámci vzdělávacího programu EU SOCRATES se naše škola zapojila do tříletého projektu s mezinárodní účastí. Projektu se kromě naší školy účastní další tři školy:

  • CONRAD- FELIXMÜLLER v Geithainu (SRN)
  • Gymnázium Fermo (Itálie)
  • ZŠ z Reykjaviku (Island)


  • V průběhu roku pracuje každá ze zúčastněných škol samostatně. Sbírá, třídí a zpracovává fakta formou skupinové práce. Výsledky práce každé školy jsou pak prezentovány na pracovních setkáních, která se konají zhruba po čtvrt roce na jedné z partnerských škol.
    V rámci projektu probíhá každý rok řada nejrůznějších akcí. Jde například o výstavy studentských prací, divadelní představení, taneční a hudební produkce, sportovní akce apod.
    I. rok projektu
    Cílem bylo najít společné KOŘENY, ale i poukázat na jedinečné stránky historie a kultury každé ze zúčastněných zemí. My jsme se zabývali českými pohádkami a pověstmi všeobecně, ale obzvláště pověstmi našeho kraje. Navštívili jsme hrady, zámky a historické památky naší země. Při jarním pracovním setkání na naší škole zhlédli naši studenti i zahraniční partneři divadelní představení Žižka v nastudování studentů a pedagogů naší školy.
    II. rok projektu:
    Tématem projektu byly kořeny sportu, na pracovním setkání na Islandu se téma zúžilo na tanec a fotbal. V rámci projektu proběhlo několik sportovních akcí, dále studenti navštívili výstavu věnovanou historii fotbalu v Praze a pro jarní pracovní setkání jsme připravili Velkou taneční show.
    III. rok projektu:
    Letošním tématem jsou kořeny hudby. V tomto školním roce již v rámci projektu navštívili studenti Litomyšl, rodiště Bedřicha Smetany. Dokumentární film, který zde o Bedřichu Smetanovi natočili, prezentovali na pracovní schůzce na Islandu.
    Do konce roku se chystá návštěva partnerské školy v SRN a další akce, na závěr projektu pak Velká hudební show.

    O veškerém dění zpracovali studenti informace, které najdete na stránkách, které pro tento účel vytvořil student Petr Messner