Fermo (Itálie), 27. března – 1. dubna 2006
Předposlední pracovní setkání tohoto školního roku a zároveň i předposlední pracovní setkání celého projektu Socrates se uskutečnilo v malebném italském městečku Fermo. Přítomni byli opět zástupci všech zúčastněných partnerských škol, jak pedagogové, tak studenti. Naše škola spojila pracovní setkání s výměnným pobytem studentů, který navázal na výměnný pobyt italských studentů v České republice. Proto se dne 27. 3. 2006 vypravila devatenáctičlenná výprava našich studentů na týdenní pobyt do Ferma. Jeho součástí byly mimo jiné výlety do Říma a Florencie.
Pracovní setkání se i nadále věnovalo tématu letošního školního roku hudbě. Součástí setkání byla prohlídka města Ferma, jeho podzemních zásobáren vody, nádherného divadla a městské knihovny.Navštívili jsme společně i historické město Offida a tamější muzeum paličkovaných krajek.
Jedním z hlavních bodů setkání byla diskuse nad definitivní podobou pohlednice, která má být výsledným produktem letošního roku. Byly vybrány nejlepší návrhy ze všech zemí a upřesněn text, který bude uveden na pohlednici. Dále se diskutovalo nad konečnou podobou knihy, která je každoročně součástí naší práce a také výsledným produktem. Nakonec bylo naplánováno úplně poslední setkání tohoto tříletého projektu, které se uskuteční v květnu 2006 v Klášterci nad Ohří.
Vyvrcholením setkání byla bezpochyby prezentace jednotlivých škol, která byla spojena s hudebními vystoupeními studentů. Německé gymnázium prezentovalo svou výstavu, která byla zaměřena na vývoj německé hudby. Islandská škola nás seznámila s komponováním hudby pomocí počítače. Italští studenti předváděli svůj film o italském skladateli – Casa di Rossini. Naši studenti prezentovali film Jana Šťastného, který natočil krátký film ve výuce hudební výchovy Mgr. M. Dlouhé, studenti nazpívali několik českých lidových písní..
Celé setkání proběhlo ve velmi milé atmosféře, bylo o nás perfektně postaráno a pobyt nám velmi rychle utekl. Proto se již těšíme na setkání v květnu, které právě připravujeme.